diumenge, 30 de març del 2008

Parlo d'Esquerra.


Fa dies que Esquerra és centre d'atenció. Fa dies que interiorment Esquerra está canviant. Fa dies que la premsa ens bombardeja. Fa dies que a Esquerra están sortint possibles candidats a la presidència i a la secretaria general del partit.
Fa temps que hi ha manca de lideratge dins d'Esquerra. Fa temps que l'actual president d'Esquerra busca massa el protagonisme en diaris, televisions, emissores de ràdio i presentacions públiques de projectes.
Fa uns dies Jospe-Lluís Carod Rovira va renunciar a la presidència del partit, però no a ser candidat a la Generalitat el 2010.
Aquesta setmana es va presentar la candidatura d'Uriel Beltrán i Jaume Renyer (Esquerra Independentista), un corrent intern d'ERC.
Fa dies que sónen noms com Joan Carretero, Rut Carandell, Jordi Portabella, Ernest Benach...

Un altre dels noms que sonava era Joan Puigcercós, actual secretari general. Avui Joan Puigcercós ha anunciat oficialment la seva candidatura a la presidència d'Esquerra Republicana de Catalunya. Amb ell, Joan Ridao. Ridao es presentará per ocupar la secretaria general.

Amb tant ball de noms i de tàndems, de candidatures i projectes... Jo em decanto per aquesta última: la de Joan Puigcercós i Joan Ridao. No m'amago de res. I n'estic convençut de la meva postura. Confio plenament en les capacitats de tots dos. Tots dos són persones que han picat pedra durant molts anys, i que per tant estan preparats per dirigir el partit.

Avui el diari Avui publica una entrevista a Joan Puigcercós on deixa clar els seus objectius amb una gran sinceritat: "Ara hem d'arriscar: qui vulgui que em segueixi". http://paper.avui.cat/article/politica/121346/joan/puigcercos/pais/ha/darriscar/qui/vulgui/em/segueixi.html

I aquest matí també surt publicat l'anunci que Joan Ridao optará a la secretaria general. Les paraules de Joan Ridao són sinceres i et fan creure en el projecte. Es veu què és un projecte seriós: "Sempre he cregut que és en els moments difícils quan un s'ha de comprometre i donar la cara. I Esquerra no està en un moment fàcil". Aquestes paraueles diuen molt de Ridao.
http://www.avui.cat/article/mon_politica/26113/puigcercos/anuncia/joan/ridao/sera/candidat/equip/la/secretaria/general/derc.html

En fi, jo no pretenc convènçer ningú, simplement volia expressar el meu suport a la candidatura de Joan Puigcercós i Joan Ridao. Perquè hi confio plenament, perquè són gent capacitada i amb experiència. Es moment de canvi, i ells tot i que fa temps que están donant la cara, ha arribat el moment de que liderin el partit. Perquè només amb serietat i amb seny, sense espectacles, podrem aconseguir fer realitat el somni del referèndum del 2014.

Perquè Esquerra ha de representar la voluntat d'alliberament del poble català, perquè Esquerra és el partit que ha de dirigir la futura Republica Catalana. Per això fa falta un canvi de lideratge, per això fa falta seny i serietat en el lideratge. Per això dóno el meu suport a aquesta candidatura. Per això espero que al Congrés del Juny, guanyi la serietat, i per a mi aquesta és la candidatura que representa el que jo vull d'Esquerra.