dimarts, 16 d’octubre del 2007

conferència Jordi Pujol


Ahir 15 d'octubre de 2007 vaig assistir a una conferència sobre educació a càrrec de l'expresident Jordi Pujol.


Començava ironicament dient que ell no era mestre, que no sabia ensenyar i que ell no és expert en res, sinó que sap una mica de tot.

Tot i no ser un personatge de la meva tendència política, vaig quedar prou conforme amb tots els seus raonaments, obviament amb alguns no... sobretot al parlar de les escoles privades.
Em va agradar el seu discurs, un discurs convençut i propi d'una persona que hi entèn. Tal i com va dir ell: "no sóc expert en tot, però sé una mica de tot". En el seu discurs va reconèixer errors del seu govern, fet que diu molt d'ell.


A destacar alguna frase ironica durant el discurs com per exemple alhora d'explicar que Korea i Finlandia són models a seguir pel que fa l'educació, pero que el problema per copiarse dels coreans es que están lluny i són grocs.


En el torn de preguntes la gent va intentar deixar-lo en evidència... però els hi va ser impossible. I es que intentar trobar el punt feble a un personatge com Pujol... és difícil. En cap tema van poder ... ni en escoles concertades ni amb les declaracions del seu fill...


Va deixar clar que la idea de crear universitats d'èlit no són únicament idea de la dreta, sinó que l'esquerra també, i ho va fer elogiant a l'ex-canceller alemany Schröeder.


"Chapeau"


M'agradaria explicar també que ahir a la universitat hi va haver una gran representació del món polític. Almunia, Montilla, Mas, Maragall, Huguet, Castells...entre d'altres. El motiu era la inauguració de la Barcelona Graduate School of Economics: una institució d'estudis avançats en economia que, amb seu als campus de la UPF i de la UAB, ofereix cursos de postgrau en l'àmbit de les ciències econòmiques i socials. Amb una oferta acadèmica enfocada tant a la capacitació professional com a la preparació investigadora, la Barcelona GSE se suma a l’oferta internacional d’estudis graduats a Barcelona ja existent en un àmbit complementari, el de les escoles de negocis, orientades al lideratge en la gestió empresarial.


A la conferència d'innauguració no m'hi vaig poder colar, això si al pica pica posterior si. ... Faltava pernil del bó! (tot sigui dit)