dimecres, 2 de gener del 2008

Metro del Baix Llobregat


El Metro del Baix Llobregat, arribarà amb retard, i per tant no podrem gaudir del servei fins a la primavera.


Aquest servei millorarà les comunicacions de Martorell, Abrera i Olesa amb Barcelona, incrementant la freqüència de pas dels trens.

Responsables polítics d'aquests tres municipis han parlat sobre el tema.
Així, per part de Martorell, l'alcalde, Salvador Esteve diu que haurem d'esperar, doncs no hi ha manera d'accelerar les obres, i menys després dels problemes que estem patint. A més apunta que aquest servei és bàsic per a la promoció del transport públic, i apunta també unes paraules que personalment m'encanten: "el més perjudicat, al final, és la línia de Ferrocarrils de la Generalitat. Es barallaven l´AVE i Rodalies, i el perjudicat ha estat Ferrocarrils».


Per part d'Olesa, el regidor de mobilitat i transport, Josep Lluís Alonso, segueix la línia de Salvador Esteve, en dir que aquest servei és necessari i bàsic per a la comarca. També fa referència als retard en les obres, degut als problemes i considera d' "antediluviana" la solució d'agafar el metro des d'Avinguda Carrilet fins Plaça Espanya. Fa servir el mateix adjectiu per descriure el temps que es triga a fer el trajecte entre Olesa i Barcelona, i diu que triga el mateix que quan ell era petit. Per tant estic també d'acord amb el regidor de mobilitat i transport d'Olesa.

Ara bé, Maria Soler, alcaldessa d'Abrera fa servir un to més conservador, podriem dir que conformista, al parlar del tema. Afirma que hem de tenir paciència i diu: «arriba un dia que les coses se solucionen». (Només faltaria no?) . Maria soler, fent servir la seva experiència personal (de la qual dubto), afirma que la solució d'agafar el metro per fer el trajecte que no pot fer el tren, no suposa cap contratemps perque no hi ha diferència de temps.

Anteriorment deia que dubtava de la seva experiència personal, i ara exposaré els meus motius: evidentment per temps, més o menys és el mateix, ixò és fàcil de dir si agafes el tren només ocasionalment, i possiblement en el seu cas no l'hagi ni agafat. El que molesta realment als usuaris habituals és el fer el transbordament. Si ella l'agafés diariament, o almenys les fonts en les quals s'ha informat per dir el que ha dit fóssin usuaris habituals no diria el que ha dit. Aixì doncs, qui no dubta de la seva experiència personal??

Per tant després d'analitzar les paraules d'Esteve, d'Alonso i de Maria Soler, he arribat a la conclusió (potser equivocada) de què Esteve i Alonso, si no han agafat el tren, almenys han parlat amb els usuaris habituals, almenys s'han preocupat i tenen inquietuds per resoldre el problema del tranport públic. En canvi Maria Soler, a part de demostrar la seva incompetència, suficientment demostrada al llarg dels pocs mesos que porta en el càrrec, ha demostrat que no ha conversat amb usuaris habituals, i si ha parlat amb algun usuari, aquest seria un usuari espontani del servei de Ferrocarrils de la Generalitat. I ja que hi sóc, aprofito per donar-li un consell: parli amb la gent que fa servir els ferrocarrils diariament per anar a treballar, parli amb els estudiants que l'agafem diariament per anar a estudiar. I després de DIALOGAR i INFORMAR-SE, llavors parli i digui el que vulgui.


I per acabar, dir que les crítiques a Maria Soler, no estàn basades en la seva militància política. És més estic d'acord amb Salvador Esteve, de CiU; i també amb Josep Lluís Alonso, també de CiU, i que forma part del govern que entre d'altres està format pel PSC. Així doncs les meves crítiques en cap cas són partidistes, sinó personals, i més concretament, com a USUARI HABITUAL, EMPRENYAT I FART dels problemes ferroviaris. I que després de llegir les paraules expressades per l'alcaldessa del meu poble, encara estic més emprenyat, al veure que el govern del meu poble està dirigit per una persona DESPREOCUPADA pels problemes qüotidians que afecten als ciutadans del poble que representa, i que possiblement molts són qui l'han votat per estar on està.